навсякъде
справочник
нормативни актове
закони кодекси правилници
конституция наредби ДВ
 
 

Спектър Финанси

55% от хората без собствено жилище планират покупка на дом

2019-07-05 0

55% от хората без собствено жилище планират покупка на дом

55% от хората, които не живеят в собствено жилище, възнамеряват да закупят такова, като близо половината от тях посочват жилищния кредит като основно средство за финансирането му. Данните са от национално представително онлайн проучване у нас, направено от Gemius България по поръчка на "Пощенска банка". На второ място се нарежда възможността за финансиране на покупката със собствени средства, посочена от 25% от анкетираните, 2% от тях биха ползвали заем от приятел/роднина, а останалите 25% – комбинация от жилищен и потребителски кредит или чрез собствени средства и жилищен/потребителски кредит. 

Експертите на "Пощенска банка" отчитат съществен ръст в запитванията за жилищно кредитиране от началото на годината. Над 50% е увеличението на исканията за нови жилищни кредити, получени в институцията, спрямо същия период на миналата година. Най-активно продължава да е търсенето на жилища в големите градове – София, Пловдив, Варна и Бургас, които формират около 75% от новите заявления за ипотечен кредит в Банката. Средният размер на кредита също бележи ръст, като за първите 5 месеца на 2019 г. достига до 56 500 евро, спрямо 51 200 евро за същия период миналата година. 

46% от хората, участвали в проучването, които вече са изтеглили жилищен кредит, споделят, че инвестицията в недвижим имот осигурява сигурност и спокойствие за бъдещето. Останалите причини, които те посочват за вземането на кредит, са нуждата от жилище в конкретно населено място (44%), желанието за самостоятелност (37%), увеличение на членовете на семейството (30%), възможност да осигурят дом за децата си (30%). 

Изследването показва още, че най-често жилищен кредит ползват хора с висше образование, на възраст между 30 и 40 години, семейни и със среден доход от 900 до 2 000 лева на месец. 

Въпреки ясната тенденция към дигитализация и все по-честото използване на онлайн услуги, проучването сочи, че потребителите (88%) все още предпочитат банковия офис като най-често използваното място за кандидатстване за кредит, а личната консултация с банков експерт – като основен източник на информация. 

за 43%  против 57%  2351 гласували
принтирай блогове добави в любими