навсякъде
справочник
нормативни актове
закони кодекси правилници
конституция наредби ДВ
 
 

Спектър Авто

Тестово шофиране на Citroen C3 - френската рецепта за стилна градска мобилност

2025-01-07 0

Тестово шофиране на Citroen C3 - френската рецепта за стилна градска мобилност

Автор: Слави Славчев


Компактните градски автомобили са един от най-популярните сегменти на пазара и в това няма нищо нелогично. Те предлагат гъвкавост и успешно се справят с предизвикателствата на градската джунгла. Освен това, да си го признаем, вече не са чак толкова малки. В златната среда на този пазарен сегмент се прицелва и последното поколение на Citroen C3.

Той е видимо пораснал в сравнение с по-старите поколения на модела и стои по-високо над пътя - тенденция, която за добро или лошо стана задължителна в цялата индустрия с изключение на спортните модели. Резултатът от това преминаване към следващия размер е приятен за пътниците - вътре далеч не е тясно, а разстоянието между главите и тавана е доста повече, отколкото очаквате. Това означава повече въздух в купето и съответно повече комфорт. Багажникът също е с убедителен размер и може спокойно да побере уикенд покупките или дори детска количка.

Преди да задълбая темата за комфорта, обаче, нека да кажа няколко думи и за външността на модела. Тя категорично е насочена към младите клиенти и доказателство за това са ярките акценти и надписи, които ще намерите в интериора и екстериора. Моят тестов автомобил дойде в чудесен тъмночервен цвят металик, който определено му отиваше. Модерният дизайн на светлините прави Citroen C3 достатъчно отличителен и същевременно не оставя никакво съмнение, че говорим за актуален автомобил с нови технологии. Така C3 поставя много важна отметка в списъка с желания на младите купувачи - да носи индивидуалност и да демонстрира личния стил на собственика.

Citroen C3


Когато попаднете в салона, ще се озовете върху меки седалки, които осигуряват достатъчно удобство. Те няма ви осигурят опора при спортно каране, но самият характер на автомобила не предполага такова, защото високият просвет има своята цена в по-острите завои. Настройките са много повече насочени към комфорт на возене и безшумно придвижване. В това отношение Citroen C3 се представя убедително - безропотно поема повечето неравности и се носи тихо дори при по-висока скорост. За щастие, идеята за изолация не се е пренесла и в кормилното управление - то е приятно директно и информативно.

Моделът е получил съвсем адекватно задвижване в лицето на трицилиндров турбодвигател с обем 1.2 литра. Той се развърта с желание и осигурява съвсем нелоша пъргавина, дори когато трябва да изпреварвате извън града. Тестовият автомобил беше оборудван с ръчна 6-степенна трансмисия, която работеше чудесно - предавките се сменят буквално като на игра. Ако това ви се струва демоде в 2024-та година, продължете да четете, за да разберете каква е причината за това решение.

Citroen C3


Същевременно C3 се оказа и доста скромен по отношение на разхода, което е другата добра новина за младите клиенти, търсещи изгодно превозно средство. Рядко ще видите стойности на разхода над 5-6 литра/100 км, а при подчертано икономично каране, не е проблем да слезете и до 4/100 (разбира се, не в центъра на града).

Интересно е да отбележа, че моделът ще получи още хибридна и чисто електрическа версия. Първата със сигурност ще успее да свали разхода с още един порядък, а втората е идеална за потребителите, които не планират да правят много дълги пътувания извън града. Тепърва ще видим и техните цени.

Един от основните фактори при покупка на нов автомобил, особено предвид целевите клиенти, е наличието на модерни технологии. C3 не разочарова в това отношение, защото предлага поддръжка на безжична връзка с телефон, което ви дава цяла вселена от възможности за навигация и забавление. Приятна изненада беше наличието и на вградена навигационна система, която работи добре. Не липсват безжично зарядно, автоматични светлини и чистачки, електрически огледала и други дребни екстри, които правят шофирането много по-малко уморително.

Централният дисплей е много четим и показва скоростта с големи цифри, което е интуитивно и удобно. Една неочаквана за този ценови клас екстра е head-up дисплеят, който се вижда много добре и е с ясно четими и достатъчно големи графики. Аз лично препоръчвам на всеки да се възползва от това удобство. Нерядко в трафика той ви спестява част от секундата разсейване и намалява стреса при шофиране в по-натоварена обстановка или при лоши условия. Екранът на инфотеймънт системата (10") също е достатъчно голям и е разположен удачно. В това отношение Citroen са се справили дори по-добре от някои конкуренти.

Citroen C3


Обзорът напред е съвсем приличен, а наличието на задна камери и сензори значително улесняват паркирането, даже в предизвикателни пространства, което си е важно в града.

За моя изненада установих, че забележките ми не са свързани с задвижването или окачването на автомобила, а с някои ергономични пропуски, които могат да ви подразнят - дюзата на вентилацията в краката на водача е буквално на сантиметри от глезена му и така най-важният крак постоянно е атакуван от горещ или студен въздух. Също така светлинната индикация за включената въздушна възглавница на пътника е твърде ярка и стои точно над огледалото за обратно виждане. Бутоните за управление на климатроника пък нямат собствена подсветка и се намират сравнително ниско на централната конзола.

С изключение на тези дребни забележки Citroen C3 предлага доста стойност за цената си. Шофираният от мен автомобил се продава за под 40 000 лв. с ДДС и ако следите пазара, веднага ще осъзнаете, че в този ценови клас дори няма чак толкова много предложения. За тези пари ще получите немалък градски автомобил с добро окачване и задвижване, 17" лети джанти и чудесни LED светлини, който има нисък разход и модерна инфотейнмънт система, както и достатъчно индивидуален чар. Затова можем да му простим ръчната трансмисия и класическата ръчна спирачка, и запалването с ключ на кормилната конзола. Citroen C3 е от моделите, при които веднага разбирате дали си пасвате или не. Той не е направен да се хареса на всеки, но със сигурност ще намери немалко фенове, които предпочитат да карат модерен нов автомобил.

Citroen C3




за 62%  против 38%  34 гласували
принтирай блогове добави в любими



Новини


 
 
 

Спектър


 

rss
Посети форума