начало

Адвокатите, предизвикателството „изкуствен интелект“ и насоките за използването му Адвокатите, предизвикателството „изкуствен интелект“ и насоките за използването му

До къде спира зоната на правомощия на КАТ да налагат закона

Виртуална приемна - кажете това, което мислите, за това, което искате!
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


До къде спира зоната на правомощия на КАТ да налагат закона

Мнениеот atom22 » 13 Юли 2019, 10:41

Аз си поддържам една теза но искам все пак да я сверя понеже е сива материя за почти всички хора и всеки си измисля каквото му падне. Та, до къде е точно границата до която КАТ имат право да следят за закона за движение по пътищата. До пътища за които има издаден АКТ 16, до всички асфалтирани обществени пътища в България без значение докумемтите им, до всички асфалтирани и черни пътища, до цялата обществена земя в държавата, или направо на всякъде в границите на България без значение частна или държавна включително и у вас в гаража?
atom22
Потребител
 
Мнения: 139
Регистриран на: 28 Апр 2018, 14:47

Re: До къде спира зоната на правомощия на КАТ да налагат зак

Мнениеот doondie » 13 Юли 2019, 16:20

atom22 написа:Та, до къде е точно границата до която КАТ имат право да следят за закона за движение по пътищата.
Отговорът на въпроса ти би следвало да се съдържа в уводната част на Закона за движение по пътищата.
Чл. 1. (1) Този закон урежда правилата за движение по пътищата, отворени за обществено ползване, изискванията към пътните превозни средства за участие в движението по тези пътища, изискванията за правоспособност на водачите на пътните превозни средства, правата и задълженията на участниците в движението и на съответните служби и длъжностни лица, както и принудителните мерки, които се прилагат, и наказанията за нарушаване на разпоредбите на този закон и на издадените въз основа на него нормативни актове.
(2) Целта на този закон е да се опазват животът и здравето на участниците в движението по пътищата, да се улеснява тяхното придвижване, да се опазват имуществото на юридическите и физическите лица, както и околната среда от замърсяването от моторните превозни средства.

Чл. 2. (1) Отворен за обществено ползване е всеки път, условията за използване на който са еднакви за всички участници в движението. Лицата, стопанисващи пътища, които не са отворени за обществено ползване, са длъжни да ги обозначат.
(2) Всеки има право да се движи по пътищата, отворени за обществено ползване, като спазва установените правила за движение.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) Този закон се прилага и за пътищата, които не са отворени за обществено ползване, освен ако с други правни разпоредби или от собственика или администрацията, управляваща пътя е определено друго. Компетентността на органите за контрол по този закон не се разпростира върху пътищата, които не са отворени за обществено ползване.
Най-общо казано, излезе ли колата ти от гаража на пътя, законът важи за теб и КАТ може да следи за спазването му. Макар че и това не е 100% акуратно, тъй като застраховка например трябва да имаш постоянно без значение къде се намира превозното средство, освен ако формално не си го спрял от движение, при което съответно нямаш право да го ползваш на пътя.
'The best way to predict the future is to invent it!'
Аватар
doondie
Потребител
 
Мнения: 539
Регистриран на: 29 Юли 2017, 17:29
Местоположение: Плевен

Re: До къде спира зоната на правомощия на КАТ да налагат зак

Мнениеот atom22 » 13 Юли 2019, 19:26

Ама не е ясно от описанието. И сам виждаш, че както винаги българския закон и тук е написан, така че всеки да го тълкува както му падне. От този закон веднага започва спор, кога един път се превръща в такъв и кога спира да се нарича път... И отново излизат опциите които бях изброил по-горе. Акт 16 или просто асфалтиран или черен или изорана нива... Дразнещо е че закона ни дори в такива сектори на икономиката които са ползвани от почти всички жители и трябва да е най-добре отъпкан, той и тук е неясен в най-добрия случай. А какво остава за по-нишовите сегменти.
atom22
Потребител
 
Мнения: 139
Регистриран на: 28 Апр 2018, 14:47

Re: До къде спира зоната на правомощия на КАТ да налагат зак

Мнениеот doondie » 13 Юли 2019, 20:28

Щом се води път – дори третокласен – и е публично достъпен, значи законът е приложим, съответно КАТ могат да следят за спазването му. Нямам представа дали акт 16 се издава и за пътища, но ако път е класифициран като такъв (и има съответното означение), значи законът трябва да се отнася за него.

Проблемът със ЗДвП не е в липсата на детайлизирано определение за "път". Основният проблем е с чл. 20, ал. 2. Другият основен проблем е възможността само полицаи да са свидетели при съставяне на акт за установяване на административно нарушение въпреки наличието на други свидетели. Също така репресивното ограничение за намаляване на глоба, ако е платена в определен срок, БЕЗ да е обжалвана.
'The best way to predict the future is to invent it!'
Аватар
doondie
Потребител
 
Мнения: 539
Регистриран на: 29 Юли 2017, 17:29
Местоположение: Плевен

Re: До къде спира зоната на правомощия на КАТ да налагат зак

Мнениеот atom22 » 14 Юли 2019, 13:48

Добре, след като попитах и тук спокойно мога да заключа, че никой не знае точно кои територии попадат под правомощията на КАТ. Просто защото закона е писан и продължава да се пише максимално общо и с основно забранителна цел. Като малко дете което бърза да си напише домашното и го прави колкото да има нещо набързо там написано колкото да отговари на някакви най-основни критерии... Резултата от това е, че всеки е принуден в една или друга ситуация да е с единия крак в сивата зона на закона и да се надява да не решат точно с него да се захванат, това естествено пречи на икономиката, на външните инвестиции. И аз не виждам тенденция скоро да се промени нещо. Показва го чисто новия закон за шума, показва го и чисто новия случай от плажа Перла където отмениха състезанието с джетове, отново защото никой не се е сетил че е възможно да има ситуация в която да се наложи МПС да мине през плажа а просто ги е забранил за по-лесно и т.н.
atom22
Потребител
 
Мнения: 139
Регистриран на: 28 Апр 2018, 14:47

Re: До къде спира зоната на правомощия на КАТ да налагат зак

Мнениеот tochotocho » 21 Ное 2019, 19:12

пешо, целта, задачата на полицайте от КАТ не е да въведат ред, а да събират пари. Ще пишем ли ? е въпросът. А бе да не пишем! слагаш в докуменентите , 100 лв. предварително , това ми е резервата за бензин! Няма подкуп. Искат ми документите и ги давам. Е ,хайде и с предупреждание - карай умната ! се разделяме ! Колко заработва един или в комбина двама КАТАДЖИИ, няма статистика. Напр. в филмите от САЩ за нарушение - ще те пратя на улицата .,т.е КАТАДЖИЯ, при нас е обратно! за КАТ е доходоносносно ! Навремето министър Богомил Бонев им беше забранил да се крият в храстите. Отговориха му - КАТ е самостоятелна институция и не е подчинена на М-во на въпрешните работи. -Демек Министре, не ни се бъркай в работата! не сме ти подчинени ! Дали нещо се е променило !
tochotocho
Потребител
 
Мнения: 476
Регистриран на: 16 Юни 2013, 22:34

Re: До къде спира зоната на правомощия на КАТ да налагат зак

Мнениеот tochotocho » 09 Дек 2019, 19:16

Щом НИКОЙ не пиства / от анг. / демек / от турски / нищо не се е променило. Е , ще пишеме ли. ?
tochotocho
Потребител
 
Мнения: 476
Регистриран на: 16 Юни 2013, 22:34


Назад към Общи дискусии


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 38 госта


cron