начало

Назначиха Адалберт Кръстев за зам.-шеф на Военно-апелативната прокуратура Назначиха Адалберт Кръстев за зам.-шеф на Военно-апелативната прокуратура

Ред за издаване на лични документи

Дискусии и казуси в областта на административното право и процес
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Ред за издаване на лични документи

Мнениеот jekata » 23 Окт 2013, 12:17

Здравейте!
От два месеца и половина си водя една кореспонденция със СДВР и МВР относно реда за издаване на лични документи. Конкретно става въпрос за изискването издаването им да става само и единствено в РУП по постоянен адрес. Според властите не може да си на адрес на I РУП да речем и да си изкараш документ в V РУП например. Базират се на чл. 7, ал. 1 от Правилника за издаване на българските лични документи, който гласи следното:
Заявленията за издаване на български лични документи се подават:
1. за лична карта и/или паспорт - в районно управление на Министерството на вътрешните работи (РУ на МВР), Столичната дирекция на вътрешните работи (СДВР), областните дирекции на Министерството на вътрешните работи (ОДМВР) по постоянен адрес, дирекция "Български документи за самоличност" (ДБДС) - МВР, или в дипломатическите или консулските представителства на Република България в чужбина;

Малкият момент е, че за РУП, както и СДВР не е изрично написано, че се изисква да е по постоянен адрес, за разлика от ОДМВР. Като цяло не разбирам при положение, че в цяла България имат достъп до АИС БДС, при положение, че има и външни за МВР институции с достъп до системата, та защо само в твоето РУП можеш да си издадеш документи и никъде другаде.
Въпросът ми е правилно ли четат буквата на закона или не?
jekata
Младши потребител
 
Мнения: 37
Регистриран на: 11 Ное 2008, 22:50

Re: Ред за издаване на лични документи

Мнениеот doc03 » 23 Окт 2013, 21:25

1. за лична карта и/или паспорт - в районно управление на Министерството на вътрешните работи (РУ на МВР), Столичната дирекция на вътрешните работи (СДВР), областните дирекции на Министерството на вътрешните работи (ОДМВР) по постоянен адрес, дирекция "Български документи за самоличност" (ДБДС) - МВР, или в дипломатическите или консулските представителства на Република България в чужбина;

За РУ на МВР, СДВР и ОДМВР - по постоянен адрес. (В ИЗБРОЕНИТЕ - по постоянен адрес). В ДБДС - няма значение адреса. Това е.

РУ на МВР - Означава, че ако живеете в Пазарджик, подавате в Пазарджик, а не в Дупница.
СДВР - Има 9 РУП, подавате в това по постоянен адрес.
Някои поръчки, и при някои случаи, се подава в ОДМВР и ДБДС - Означава, че ако живеете на територията на ОДМВР "Бургас", подавате там, а не в ОДМВР "Варна".
В ДБДС - няма значение къде живеете.

Въпрос на БЕЛ, не на буквата на закона.
ПРЕД НАЙ-ВАЖНИТЕ ПЪТИЩА НЯМА УКАЗАТЕЛНИ ТАБЕЛИ ...
http://vbox7.com/play:7d23a9b5&r=emb :D

Простичко е: http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
Аватар
doc03
Активен потребител
 
Мнения: 2306
Регистриран на: 16 Апр 2009, 22:24

Re: Ред за издаване на лични документи

Мнениеот jekata » 24 Окт 2013, 13:23

Защо тогава въобще се упоменава СДВР, след като си има тия 9 РУП.
Както и да е, въпроса е на принципно ниво - защо след като всички имат достъп отвсякъде - защо да не се издаде във II, а в IV РУП? Защо не е поне до ниво областна дирекция и пак не виждам проблем да го издаде друга ОДМВР?
Губене на време отново.
jekata
Младши потребител
 
Мнения: 37
Регистриран на: 11 Ное 2008, 22:50

Re: Ред за издаване на лични документи

Мнениеот doc03 » 24 Окт 2013, 13:36

Защото това е структурата на самата СДВР - 9-те РУП (Те са РУП-СДВР, териториални подразделения на дирекцията). Както и на ОДМВР-тата е подобно.

Защо след като всички общини имат достъп до ГРАО, а НБД-Население я има навсякъде, ходиш в общината по местоживеене за съответната справка, услуга, удостоверения (за адрес, за смърт, за наследници) и всичко останало ? И си траеш, и си чакаш, и си плащаш, и те правят на маймуна, но не бучиш, нали ?
ПРЕД НАЙ-ВАЖНИТЕ ПЪТИЩА НЯМА УКАЗАТЕЛНИ ТАБЕЛИ ...
http://vbox7.com/play:7d23a9b5&r=emb :D

Простичко е: http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
Аватар
doc03
Активен потребител
 
Мнения: 2306
Регистриран на: 16 Апр 2009, 22:24

Re: Ред за издаване на лични документи

Мнениеот rts » 24 Окт 2013, 15:31

Да бяхте си подали документите в посоченото Ви полиц. упр-ние, вместо да си подите преписка, досега да сте си получили личните документи. Или спорите за спорта ?
rts
Активен потребител
 
Мнения: 1407
Регистриран на: 29 Ное 2005, 17:02

Re: Ред за издаване на лични документи

Мнениеот jekata » 28 Окт 2013, 14:57

Идеята беше именно това, всички имат достъп, а трябва точно в едно РУП да идеш и в никое друго в областта.
Да, получава се за спорта, след като само за мен не е нормално.
jekata
Младши потребител
 
Мнения: 37
Регистриран на: 11 Ное 2008, 22:50


Назад към Административно право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 47 госта


cron