Имам нужда от Вашата помощ!
Участвам в спор: Според ЧЛ.79 ЗМВР - как разбирате "видимо малолетни лица и бременни жени"-може ли да се тълкува - видимо малолетни лица и видимо бременни жени, според мен -не. Отсрещната страна твърди: Съюза "И" обединява двете категории: малолетни и бременни. Според мен не може изобщо да се говори за "видимо" или "невидимо" бременни. Подготвям кратко резюме по темата. Помогнете ми с отговор на въпросите:
1.как в най-общия случай би бил подведен под отговорност полицай-използвал физ.сила и пом. средства с/у бременна жена, за която бременността не е под съмнение?
и
2.как в най-общия случай би бил подведен под отговорност полицай-използвал физ.сила и пом. средства с/у бременна жена, за която бременността е под съмнение?
Благодаря Ви много!
- Дата и час: 21 Ное 2024, 21:34 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Санкции при неоправдано използване на физ. сила и пом. ср-ва
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
5 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Санкции при неоправдано използване на физ. сила и пом. с
I spored men ne moje da se tylkuva kato "vidimo bremenni". No vse pak za jena s nesymnena bremennost - jalba do Voenna prokuratura i nakazatelna otgovornost plus disciplinarno nakazanie, a ako syshtestvuva symnenie v bremennostta eventualno bi se izmyknal samo s disciplinarno :(
- ne na policeiskoto nasili
Re: Санкции при неоправдано използване на физ. сила и пом. с
Уважаема Lisha,
Нямам представа от тезите,които защитават двете страни в спора, но въпросът е принципен.
За мен, разпоредбите на чл.79ал.5 ЗМВР, която алинея Вие очевидно визирате, са достатъчно ясно формулирани.
Става на въпрос за изключителни мерки, прилагани при изключителни обстоятелства. Повярвайте, при една стресова ситуация, в каквато обикновено се използуват горепосочените мерки, е изключително трудно, да не кажа невъзможно, да се определи дали един младеж е на 12,14 или 16години. Още по-малко, дали една жена е бременна в 3,4 или 5 месец.
Ако,обаче пред себе си полицаят има 3,4 или 10-тина годишно дете, или жена с ясно изразени признаци на бременност, каквито обикновено личат след 6 месец - ситуация, каквато законодателят е имал предвид използувайки термина "видимо", прилагането на физическа сила, а още по-малко на помощни средства, би следвало да се тълкува като престъпление. При такава ситуация - побой над десетина годишно дете, бих разбридал ританките на полицая без каквито и да било скрупули. Прилагането на сила и помощни средства е оправдано единствено и само в тълпа, когато и където времето за преценка и реакция е още по скъсено.
Мисля, че съм наясно с мотивите на Вашето отношение и в 98% съм съгласен с тях. Начинът на мислене на полицаите е доста по-различен от този на адвокатурата и магистратурата. За жалост, този начин продължава да бъде насаждан упорито и до днес.
Законодателят е включил "видимо малолетни деца" и " бременни жени" алтернативно. Очевадно е, че тук не се касае за деца ПРИДРУЖЕНИ от бременни жени. Определено НЕ съм съгласен с Вашето становище. Според мен се визират случаите с "ВИДИМО БРЕМЕННИ" жени. Не виждам как ще защитите тезата, че полицаят няма право да посяга на бременна жена, която няма външните белези на такава - надявам се нямате предвид, че полицая първо трябва да я заведе на преглед и едва след това да се възползува от правомощията си! Друг е въпросът, ако защитавате тезата за забрана на физическото посегателство върху жени изобщо. Това е позиция, която с изрично фиксирани изключения / прим. при участие в терористичен акт/ бих отстоявал безрезервно.
Има една изключително интересна нишка във форума предложена от "!" - "Дали наистина висшите полицаи нямат представа от право", която би Ви ползувала.
Искам, само да вметна още един момент, който вероятно ще предизвика изсипване на унищожителни критики върху бедната ми глава, от страна на защитниците на правата на гражданите. За разлика от огромна част от настоящите магистрати, аз имам повече от пряк опит в чисто полицейската работа, започвайки от охраната на цивилно недвижимо имущество до разкриване на тежки престъпления. Затова заявявам най-отговорно, че исканията за гаранции в работата на полицая, особено на този на улицата, звучат повече от разумно. Полицаят в РБългария, трябва да бъде юридически грамотен, високоплатен, гарантиран срещу шантажи, със сериозни правомощия за вземане на решения по нарушаване правата на гражданите и привеждането им в изпълнение, както и с пропорционална по размер наказателна отговорност за тези си действия. Освен това, наказателните производства срещу полицаи, извършили престъпления по служба, трябва да бъдат бързи, процесуално перфектни,безпощадни и ефективни. Когато полицията в една държава има широки пълномощия за нарушаване правата на отделни граждани в интерес на обществото - тази държава е полицейска. Когато, освен пълномощията, полицията реално понася и сериозни наказателни последици за престъпно поведение на нейните служители - тогава държавата е правова.
С пълна сила казаното по-горе, би следвало да се съотнася към всички държавни служители, в това число - и най-вече - до Съд и Магистратура.
Отделен е въпросът, че исканията за увеличаване на правомощията на полицията се презентират отвратително, от неграмотници, които с това си поведение формират негативното отношение на широката общественост.
Нямам представа от тезите,които защитават двете страни в спора, но въпросът е принципен.
За мен, разпоредбите на чл.79ал.5 ЗМВР, която алинея Вие очевидно визирате, са достатъчно ясно формулирани.
Става на въпрос за изключителни мерки, прилагани при изключителни обстоятелства. Повярвайте, при една стресова ситуация, в каквато обикновено се използуват горепосочените мерки, е изключително трудно, да не кажа невъзможно, да се определи дали един младеж е на 12,14 или 16години. Още по-малко, дали една жена е бременна в 3,4 или 5 месец.
Ако,обаче пред себе си полицаят има 3,4 или 10-тина годишно дете, или жена с ясно изразени признаци на бременност, каквито обикновено личат след 6 месец - ситуация, каквато законодателят е имал предвид използувайки термина "видимо", прилагането на физическа сила, а още по-малко на помощни средства, би следвало да се тълкува като престъпление. При такава ситуация - побой над десетина годишно дете, бих разбридал ританките на полицая без каквито и да било скрупули. Прилагането на сила и помощни средства е оправдано единствено и само в тълпа, когато и където времето за преценка и реакция е още по скъсено.
Мисля, че съм наясно с мотивите на Вашето отношение и в 98% съм съгласен с тях. Начинът на мислене на полицаите е доста по-различен от този на адвокатурата и магистратурата. За жалост, този начин продължава да бъде насаждан упорито и до днес.
Законодателят е включил "видимо малолетни деца" и " бременни жени" алтернативно. Очевадно е, че тук не се касае за деца ПРИДРУЖЕНИ от бременни жени. Определено НЕ съм съгласен с Вашето становище. Според мен се визират случаите с "ВИДИМО БРЕМЕННИ" жени. Не виждам как ще защитите тезата, че полицаят няма право да посяга на бременна жена, която няма външните белези на такава - надявам се нямате предвид, че полицая първо трябва да я заведе на преглед и едва след това да се възползува от правомощията си! Друг е въпросът, ако защитавате тезата за забрана на физическото посегателство върху жени изобщо. Това е позиция, която с изрично фиксирани изключения / прим. при участие в терористичен акт/ бих отстоявал безрезервно.
Има една изключително интересна нишка във форума предложена от "!" - "Дали наистина висшите полицаи нямат представа от право", която би Ви ползувала.
Искам, само да вметна още един момент, който вероятно ще предизвика изсипване на унищожителни критики върху бедната ми глава, от страна на защитниците на правата на гражданите. За разлика от огромна част от настоящите магистрати, аз имам повече от пряк опит в чисто полицейската работа, започвайки от охраната на цивилно недвижимо имущество до разкриване на тежки престъпления. Затова заявявам най-отговорно, че исканията за гаранции в работата на полицая, особено на този на улицата, звучат повече от разумно. Полицаят в РБългария, трябва да бъде юридически грамотен, високоплатен, гарантиран срещу шантажи, със сериозни правомощия за вземане на решения по нарушаване правата на гражданите и привеждането им в изпълнение, както и с пропорционална по размер наказателна отговорност за тези си действия. Освен това, наказателните производства срещу полицаи, извършили престъпления по служба, трябва да бъдат бързи, процесуално перфектни,безпощадни и ефективни. Когато полицията в една държава има широки пълномощия за нарушаване правата на отделни граждани в интерес на обществото - тази държава е полицейска. Когато, освен пълномощията, полицията реално понася и сериозни наказателни последици за престъпно поведение на нейните служители - тогава държавата е правова.
С пълна сила казаното по-горе, би следвало да се съотнася към всички държавни служители, в това число - и най-вече - до Съд и Магистратура.
Отделен е въпросът, че исканията за увеличаване на правомощията на полицията се презентират отвратително, от неграмотници, които с това си поведение формират негативното отношение на широката общественост.
- remo07
5 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Административно право
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта