начало

Правна уредба на споразуменията за избор на съд по граждански и търговски дела Правна уредба на споразуменията за избор на съд по граждански и търговски дела

Изтекла лична карта, как да извадя удост. за постоянен адрес

Виртуална приемна - кажете това, което мислите, за това, което искате!
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Изтекла лична карта, как да извадя удост. за постоянен адрес

Мнениеот kostov_bg » 11 Апр 2018, 22:54

Здравейте,
попаднах в малоумна ситуация - изтекла лична карта.
За да извадя нова ми трябва Удостоверение за пост. адрес. Е ок, ама как да го взема като нямам валидна лична карта?
Как се действа в такава ситуация?
Останах с един акт за раждане само :D
kostov_bg
Нов потребител
 
Мнения: 9
Регистриран на: 26 Окт 2015, 14:12

Re: Изтекла лична карта, как да извадя удост. за постоянен а

Мнениеот jhoro » 11 Апр 2018, 23:26

kostov_bg написа:Здравейте,
попаднах в малоумна ситуация - изтекла лична карта.
За да извадя нова ми трябва Удостоверение за пост. адрес. Е ок, ама как да го взема като нямам валидна лична карта?
Как се действа в такава ситуация?
Останах с един акт за раждане само :D

При подмяна на лична карта, удостоверение за постоянен адрес се изисква само, ако адреса е променен!
За да подаде заявление за издаване на лична карта, българският гражданин (заявител) се явява лично в звеното „Български документи за самоличност” (БДС) при ОДМВР/СДВР или РУ към тях по постоянен адрес, удостоверява своята самоличност и му се предоставя отпечатано заявление по образец, съдържащо автоматично попълнени актуални данни по гражданско състояние.
Заявителят проверява попълнените данни, като маркира вярно/невярно и попълва празните полета. Ако е необходимо, нанася съответните корекции в заявлението, като за всяка една корекция представя съответен удостоверителен документ по гражданско състояние:
- за промяна на имена - удостоверение за раждане, удостоверение за граждански брак, съдебно удостоверение или други документи, удостоверяващи промяната на името;
- за промяна на постоянен адрес - удостоверение за постоянен адрес;
МВР - Дирекция "Български документи за самоличност"
Издаване на лични карти на български граждани

Отиваш със старата и ти я подменят. Дано само не си закъснял, че има глоба!
jhoro
Активен потребител
 
Мнения: 2230
Регистриран на: 05 Окт 2006, 11:58

Re: Изтекла лична карта, как да извадя удост. за постоянен а

Мнениеот kostov_bg » 11 Апр 2018, 23:41

jhoro написа:
kostov_bg написа:Здравейте,
попаднах в малоумна ситуация - изтекла лична карта.
За да извадя нова ми трябва Удостоверение за пост. адрес. Е ок, ама как да го взема като нямам валидна лична карта?
Как се действа в такава ситуация?
Останах с един акт за раждане само :D

При подмяна на лична карта, удостоверение за постоянен адрес се изисква само, ако адреса е променен!
За да подаде заявление за издаване на лична карта, българският гражданин (заявител) се явява лично в звеното „Български документи за самоличност” (БДС) при ОДМВР/СДВР или РУ към тях по постоянен адрес, удостоверява своята самоличност и му се предоставя отпечатано заявление по образец, съдържащо автоматично попълнени актуални данни по гражданско състояние.
Заявителят проверява попълнените данни, като маркира вярно/невярно и попълва празните полета. Ако е необходимо, нанася съответните корекции в заявлението, като за всяка една корекция представя съответен удостоверителен документ по гражданско състояние:
- за промяна на имена - удостоверение за раждане, удостоверение за граждански брак, съдебно удостоверение или други документи, удостоверяващи промяната на името;
- за промяна на постоянен адрес - удостоверение за постоянен адрес;
МВР - Дирекция "Български документи за самоличност"
Издаване на лични карти на български граждани

Отиваш със старата и ти я подменят. Дано само не си закъснял, че има глоба!

Ех, как съм пропуснал най-важното - искам да сменя адреса си.
Но, пък това което казваш ме карам да си мисля дали няма да е по-лесно просто да отскоча до града в който е издадена.
Но никак не ми се разкара, а и време няма :/

P.S глобите солени ли? Имам още 15 дена до 30 дневния срок.
kostov_bg
Нов потребител
 
Мнения: 9
Регистриран на: 26 Окт 2015, 14:12

Re: Изтекла лична карта, как да извадя удост. за постоянен а

Мнениеот jhoro » 12 Апр 2018, 00:10

Не ти се разкарва, но ще трябва. И то доста.
Първо - в ОДМВР/СДВР или РУ към тях по досегашния постоянен адрес. За подмяна на личната карта.
После - за удостоверение за постоянен адрес.
Накрая - отново в МВР - за нова подмяна на ЛК.

Необходимо ли е да си сменяш постоянния адрес? Защо не си промениш само настоящият адрес?
Настоущия адрес не се вписва в ЛК и при промяната му, същата не се подменя.

Относно глобата - сам прецени.
Чл. 81. (1) Наказва се с глоба от 20 до 150 лв. лице, което:
1. не подаде заявление за подмяна на българските си лични документи в срок до 30 дни при промяна в имената, единния граждански номер, пола, гражданството, постоянния адрес или при настъпили съществени и трайни изменения на образа;
5. не подаде заявление в срок до 30 дни за подмяна на личната карта след изтичане на нейната валидност;
Закон за българските лични документи
и
Чл. 116. (1) За нарушение на този закон от длъжностни лица се налага глоба от 100 до 500 лв.
(2) Когато нарушението е извършено от граждани, глобата е от 50 до 300 лв.
Закон за гражданската регистрация
jhoro
Активен потребител
 
Мнения: 2230
Регистриран на: 05 Окт 2006, 11:58


Назад към Общи дискусии


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта


cron