Страница 1 от 1

Глоба от КЗП за непоискано търговско съобщение?

МнениеПубликувано на: 15 Окт 2010, 13:21
от olorerex
Здравейте, собственик съм на няколко сайта и отдавна използвам е-маркетинга като рекламно средство. За беда, постъпило оплакване в КЗП от юридическо лице, че е получило такова съобщение, а то регистрирано в регистъра на КЗП, като лице което не желае да получава такива съобщения. По принцип правилото е да се проверяват базите данни в КЗП, преди да се изпращат каквито и да било съобщения, което правя. Най-вероятно техническа грешка е причината и електронния адрес на лицето се е озовал в списъка. Така гафът станал. Не отричам, че сме си виновни - да сме били по-внимателни, но ме възмути друго. Получавам обаждане от КЗП, което започва с груб тон и думите "за да не ви издирваме по друг начин...", та след лошия старт на разговора се разбра, че искат да отида при тях и да нося писмено обяснение, после следвало наказателно постановление и други много страшни работи...Та ви питам, по начало гледам да съм си изряден напълно, но какво ще се случи толкова, ако взема пък и не отида на тази среща и не им занеса обяснения?

Re: Глоба от КЗП за непоискано търговско съобщение?

МнениеПубликувано на: 16 Окт 2010, 12:39
от andy70
Чл. 192а. (Нов - ДВ, бр. 105 от 2006 г.) (1) Длъжностните лица от Комисията за защита на потребителите имат право и:
1. на достъп до всички документи, свързани пряко или косвено с нарушение на този закон, независимо от формата на документа;
2. да разпоредят на всяко лице да предостави сведения за нарушения на този закон, които са му известни;
3. да извършват проверки на място.

Чл. 230а. (Нов - ДВ, бр. 105 от 2006 г.) За неизпълнение на разпореждане по чл. 192а, ал. 1, т. 2 и ал. 2 на виновните лица се налага глоба, а на едноличните търговци и юридическите лица - имуществена санкция, в размер от 500 до 2000 лв.