Спор пред Адм. съд с предмет - обжалване на Заповед на Кмета на Община на осн. чл. 9б, ал.3 от АПК. Адм. съд постановява решение - отменя Акта на Кмета. В резултат - депозирана касационна жалба от Община ...., представлявана от Кмета ....
Как ви се струва този казус?
- Дата и час: 24 Ное 2024, 01:35 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
кмет на Община - страна в административния процес
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
6 мнения
• Страница 1 от 1
Re: кмет на Община - страна в административния процес
Здравейте, струва ми се, че през последните 20-ина години твърде много училища раздадоха дипломи на юристи
- freelance
- Младши потребител
- Мнения: 71
- Регистриран на: 01 Мар 2010, 16:13
Re: кмет на Община - страна в административния процес
На какво "основание"? Спорът да не е по ЗУТ? Кой е ответникът, конституиран на първа инстанция?
Няма ли разпореждане на съда да се оправи касаторът?
Няма ли разпореждане на съда да се оправи касаторът?
- Julyan
- Потребител
- Мнения: 556
- Регистриран на: 06 Яну 2007, 09:22
Re: кмет на Община - страна в административния процес
Спорът е по ЗМДТ за ТБО, конституирани страни са ЮЛ и Кмета на Общината . Има съмнения относно чл. 210, ал.2 от АПК да не би пък да се окаже, че Общината е заинтересована страна?
- r.atanasova
- Младши потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 04 Апр 2006, 08:56
Re: кмет на Община - страна в административния процес
"...конституирани страни са ЮЛ и Кмета на Общината..."
Ако общината е била конституирана /Тя ли е това ЮЛ в случая? Или ЮЛ е жалбоподателят, а общината въобще не е участвала като страна пред първа инстанция?/, като заинтересованат страна, то не виждам проблем да подаде и касационна жалба. При този случай касационната инстанция може да реши, че общината не е следвало да участва в спора и да обезсили съдебното решение спрямо нея.
Ако общината не е била конституирана действително може да се търси приложимост на чл.201, ал.2 от АПК. Т.е. жалба да се подаде от лице, което не е било конституирано като страна /освен ако участието й не е било отказано или прекратено изрично/.
Третата хипотеза е грешка на юриста, изготвил касационната жалба, който принципно изготвя документи от името на общината, без, в случая, да съобрази, че става въпрос вече за специални правила, според които страна в производството е не общината /ЮЛ/, а органът, издал АА /кметът/.
За какво конкретно е спорът? Определена такса битови отпадъци? Как е станало това определяне? Питам по- специално има ли акт, подписан от кмета или от друго лице? /В практиката има разни хипотези понеже./ Не от любопитство, а да се опитаме да поразсъждаваме заедно. Какъв е актът на кмета?
Ако общината е била конституирана /Тя ли е това ЮЛ в случая? Или ЮЛ е жалбоподателят, а общината въобще не е участвала като страна пред първа инстанция?/, като заинтересованат страна, то не виждам проблем да подаде и касационна жалба. При този случай касационната инстанция може да реши, че общината не е следвало да участва в спора и да обезсили съдебното решение спрямо нея.
Ако общината не е била конституирана действително може да се търси приложимост на чл.201, ал.2 от АПК. Т.е. жалба да се подаде от лице, което не е било конституирано като страна /освен ако участието й не е било отказано или прекратено изрично/.
Третата хипотеза е грешка на юриста, изготвил касационната жалба, който принципно изготвя документи от името на общината, без, в случая, да съобрази, че става въпрос вече за специални правила, според които страна в производството е не общината /ЮЛ/, а органът, издал АА /кметът/.
За какво конкретно е спорът? Определена такса битови отпадъци? Как е станало това определяне? Питам по- специално има ли акт, подписан от кмета или от друго лице? /В практиката има разни хипотези понеже./ Не от любопитство, а да се опитаме да поразсъждаваме заедно. Какъв е актът на кмета?
- Julyan
- Потребител
- Мнения: 556
- Регистриран на: 06 Яну 2007, 09:22
Re: кмет на Община - страна в административния процес
Актът е Акт за установяване на публично общинско вземане за ТБО на Кмета на Общината по чл. 9б, ал.2 от ЗМДТ за имот на едно ЮЛ- търговец.
Да поразсъждаваме тогава и за друго - при спазване разпоредбата на чл. 9б, ал.2 от ЗМДТ вземанията от такси се установяват с Акт на Кмета на Общината.
Тогава - вземанията от такси включително ТБО, ще станат ликвидни след определянето им с Акт по реда на чл. 9б, ал.2 от ЗМДТ и изискуеми след влизане в сила на този Акт.Каква е ролята тогава на сроковете предвидени в Наредбите на ОбС за внасяне на ТБО?
Има ли право Общината да начислява лихви върху задълженията за ТБО ако те не са установени с влязъл в сила Акт по чл. 9б, ал.2 от ЗМДТ само защото са изтекли сроковете за плащане предвидени в Общинската Наредба?
Още нещо - Според Общинската администрация не може да се състави Акт по чл. 9б, ал.2 от ЗМДТ, акт за задължение за ТБО, ако не е настъпил падежа му по Наредбата на ОбС?!
Не мисля, че е правилно, защото реда за установяване, изменение и доброволно изпълнение на задълженията за такси е опреден в АПК, за разлика от задълженията за местни данъци например. Единствено принудителното им събиране става по реда на ДОПК.
И така - Вие как мислите - ако имате време и желанието да коментираме
Да поразсъждаваме тогава и за друго - при спазване разпоредбата на чл. 9б, ал.2 от ЗМДТ вземанията от такси се установяват с Акт на Кмета на Общината.
Тогава - вземанията от такси включително ТБО, ще станат ликвидни след определянето им с Акт по реда на чл. 9б, ал.2 от ЗМДТ и изискуеми след влизане в сила на този Акт.Каква е ролята тогава на сроковете предвидени в Наредбите на ОбС за внасяне на ТБО?
Има ли право Общината да начислява лихви върху задълженията за ТБО ако те не са установени с влязъл в сила Акт по чл. 9б, ал.2 от ЗМДТ само защото са изтекли сроковете за плащане предвидени в Общинската Наредба?
Още нещо - Според Общинската администрация не може да се състави Акт по чл. 9б, ал.2 от ЗМДТ, акт за задължение за ТБО, ако не е настъпил падежа му по Наредбата на ОбС?!
Не мисля, че е правилно, защото реда за установяване, изменение и доброволно изпълнение на задълженията за такси е опреден в АПК, за разлика от задълженията за местни данъци например. Единствено принудителното им събиране става по реда на ДОПК.
И така - Вие как мислите - ако имате време и желанието да коментираме
- r.atanasova
- Младши потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 04 Апр 2006, 08:56
6 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Административно право
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта