Страница 1 от 1
връщане на стока от сервиз за извънгаранционен ремонт?
Публикувано на:
20 Ное 2008, 15:46
от isildur
Не съм сигурен дали формулирам запитването правилно и дали това е правилният раздел на форума за такива неща, но прерових целият Закон за защита на потребитела и така и не намерих каквото търся.
Някой знае ли има ли законен краен срок за връщане на стока от сервиз за извънгаранционен ремонт? Цялата история е че закупих доста скъп ГСМ от верига Германос, занесах го там за ремонт с извънгаранционна повреда и след встъпването в сила на застраховката от 3лв която му бях направил при покупката въпросният телефон бе одобрен за безплатен ремонт... и така го ремонтират вече 9 месеца.
Мога ли по някакав начин законово да си потурся правата, те дори отказват да ми го върнат неотремонтиран... опавдават се че чакали части...
Благодаря ви предварително за информацията...
Re: връщане на стока от сервиз за извънгаранционен ремонт?
Публикувано на:
20 Ное 2008, 17:07
от pitasht
В тази ситуация и подобни според моята практика най-ефективна се оказва жалба до комисия за защита на потребителя, като може да намерите поделенията им в интернет. По принцип по закон трябва да се отговори до един месец на рекламацията.
По моя случай дадоха напълно нова машина за кафе. Потребителят бе чакал за ремонт два месеца и му отказваха да му върнат счупената машина /той искаше сам да я ремонтира/ защото били поръчали изключително рядка и скъпа част от Китай. Истината е, че са претоварени с рекламации, нямат квалифициран персонал за отстраняване на повредите и те мотаят. Често и на тях им излиза по евтино да ти заменят стоката с друга отколкото да ремонтират.
В жалбата пишете, че не си желаете вече телефона и искате или да Ви се върнат парите, които сте дали за него или да Ви се даде нов модел ако има в наличност.
Може да пишете че искате и парите си само. Предполагам тогава Германос ще се опитата да Ви убедят, че е много по-добре да Ви дадат друг чисто нов модел, защото никой не иска да дава пари, но дори и тогава може да настоявате за парите си.
Вярвам, че след жалбата ще имате бърз отговор.
Re: връщане на стока от сервиз за извънгаранционен ремонт?
Публикувано на:
20 Ное 2008, 17:25
от isildur
Извинявам се предварително за осъзнато глупавият въпрос но аз след като пусна жалба до комисията за защита на потребителя тя отива именно там, не в Германос. Как и по какъвначин те изобщо ще разберат за нея, въобще какъв е радът на изпълнение на подобнонещо. В крайна сметка аз не искам да отидат някакви хора там и да ги санкционират, а просто да ми се върне въпросната вещ наи-накрая и то в работещо състояние...
Re: връщане на стока от сервиз за извънгаранционен ремонт?
Публикувано на:
20 Ное 2008, 19:33
от Гост.
isildur на 20 Ное 2008 04:25 pm
Извинявам се предварително за осъзнато глупавият въпрос но аз след като пусна жалба до комисията за защита на потребителя тя отива именно там, не в Германос. Как и по какъвначин те изобщо ще разберат за нея, въобще какъв е радът на изпълнение на подобнонещо. В крайна сметка аз не искам да отидат някакви хора там и да ги санкционират а просто да ми се върне въпросната вещ наи-накрая и то в работещо състояние...
Ако депозирате жалба в КЗП със сигурност агнето "няма да е цяло"! А във въпросната фирма със сигурност ще получат препис от жалбата ви, че и отговор нещо ще им искат. Ще има срещи... загуба на време, но пък може и да се споразумеете. При вс. положения обаче ще има санкция!
Но след девет?! нямате много варианти.
Другият начин е съдебен- но дали си струва?...
Re: връщане на стока от сервиз за извънгаранционен ремонт?
Публикувано на:
24 Ное 2008, 14:54
от pitasht
Абе не знам комисията за защита на потребителя какво прави, но при мен имаше мълниеносен ефект. Просто в двуседмичен срок от жалбата машината беше сменена. не говоря за ремонт а за чисто нова машина.
Смешното беше, че повредата беше доста малка /машината си работеше/ но даваше лек дефект и наистина не можахме да разберем какво толкова правиха два месеца и половина да не я отремонтират.
Re: връщане на стока от сервиз за извънгаранционен ремонт?
Публикувано на:
27 Ное 2008, 00:08
от vetre
всичко е трябвало да започне с вписване на повредата в дневника
за рекламации.имате ли приемен протокол защото някои фирми и
това не дават?