Страница 1 от 1

Кога е нужен касов апарат?

МнениеПубликувано на: 26 Ное 2017, 15:58
от mbenz
Дейноста на фирмата е такава, че между фирмата и купувача стои посредник(куриерска фирма),която взима парите в брой от клиента и ги превежда по банков път по сметка на фирмата на основание на пощенски паричен превод(наложен платеж) под определен номер. Куриера твърди че издава документ, който замества касовия бон .
По смисъла на Наредба Н-18 :
"Чл. 3.
(1) Всяко лице е длъжно да регистрира и отчита извършваните от него продажби на стоки или услуги във или от търговски обект чрез издаване на фискална касова бележка от фискално устройство (ФУ), освен когато плащането се извършва чрез кредитен превод, директен дебит или наличен паричен превод, извършен чрез доставчик на платежна услуга по смисъла на Закона за платежните услуги и платежните системи, или чрез пощенски паричен превод, извършен чрез лицензиран пощенски оператор за извършване на пощенски парични преводи по смисъла на Закона за пощенските услуги.

Чл. 25. (1) Независимо от документирането с първичен счетоводен документ задължително се издава фискална касова бележка за всяка продажба на лицата:

1. по чл. 3, ал. 1 – за всяко плащане с изключение на случаите, когато плащането е по банков път се извършва чрез кредитен превод, директен дебит или чрез наличен паричен превод или пощенски паричен превод по чл. 3, ал. 1

2. по чл. 3, ал. 2 – за всяко плащане, включително за платените по банков път чрез кредитен превод, директен дебит или чрез наличен паричен превод или пощенски паричен превод по чл. 3, ал. 1.

Чл. 29. (1) Когато лицето по чл. 3 извършва дейност като комисионер от чуждо име и за чужда сметка или събира суми от името и за сметка на друго лице, продажбите се регистрират, както следва:

1. чрез ФУ на доверителя, или

2. чрез ФУ на лицето по чл. 3"

Нужно ли е закупуването на ФУ за извършването на търговска дейност?

Re: Кога е нужен касов апарат?

МнениеПубликувано на: 10 Дек 2017, 18:37
от kociboss
Здравейте. Много популярно е това при онлайн магазините.
НЕ СЕ изисква фискално устройство, само при положение че сумите се изплащат по банков път и че куриерската компания е вписана в регистъра http://crc.bg:8080/dpls/apex/f?p=923:21 ... 10_X:0,0,1

Ако ползват Еконт, Спиди - няма нужда.
За осчетоводяването се издават периодично (най-добре 1 път месечно) "фактура към населението" със сумите от наложените платежи. Счетоводителя знае каква е тази фактура.