Страница 1 от 1

Отказ на гаранционно обслужване

МнениеПубликувано на: 17 Мар 2013, 18:18
от alsted
При проблем с поставяне на карта памет в цифров фотоапарат ми беше отказано гаранционно обслужване с мотив: "неправилно боравене ...и счупване на лостови механизми". Предлага ми се извънгаранционно обслужване като си заплатя труд и материали. Понеже бях абсолютно сигурен, че не съм допуснал такова счупване, собственоръчно отворих апарата. Наистина се оказа, че няма такова! В дъното на слота имаше микроскопично парченце от SSD-картата. На входа на слота има лостови механизми, които при неточен габарит възпират проникване. В моя случай, поради отчупеното парченце, точно те просто не са допускали вкарването й. На практика няма никакво счупване, на каквито и да е части. Беше достатъчно да ми кажат да си купя нова SSD-карта. Според мен това е чиста измама и злоупотреба със служебно положение, тъй като напрактика тяхното мнение е меродавно. От КЗП ми отговориха, че са безсилни и да съм си предявил граждански иск ако имам претенци към сервиза. Бих го направил за прекратяване на, допускам, често практикувана злоупотреба, поради фактически монополното мнение на сервиза и практически ниската цена на продукта в сравнение с разходите и ангажиментите по едно дело. Какво наистина би ми струвало? Съдът ли определя и назначава вещо лице? Ищеца заплаща ли експертизата предварително? При евентуален успех този разход ще бъде ли начислен на обвиняемия (сервиз) да ми го възстанови? Изобщо имам ли някакви шансове и дали си заслужава? Тук съм разказал и показал нагледно някои неща по случая.

Re: Отказ на гаранционно обслужване

МнениеПубликувано на: 18 Мар 2013, 15:16
от rts
А ако си купите нова SSD-карта и заедно с нея и стария протокол постетите същия сревиз ?
Помолете ги да Ви сменят картата и след като Ви демонстрират, че апаратът си е в ред и нищо счупено няма, ги помолете да Ви напарвят нов протокол, с който да анулират стария и да впишат, че всичко е О'К и гаранцията е запазена. Ако този начин сработи, това ще е най-бързото и евтино решение.

Re: Отказ на гаранционно обслужване

МнениеПубликувано на: 18 Мар 2013, 20:50
от alsted
В никакъв случай това не може да стане. Те намират причина "от въздуха" за да откажат гаранция, какво остава след като апаратчето е отваряно.

Re: Отказ на гаранционно обслужване

МнениеПубликувано на: 22 Мар 2013, 15:05
от alsted
Я-а, някой мод ми метнал темата тук Изображение А аз си мислех, че направо е изтрита. Добре че е "чичо гошо" да ме светне :mrgreen: Защо все пак "търговско право"? Те търговците определено си знаят не само правата, а и дупките в правната система след като ме направиха на маимуна с това гаранционно обслужване без право на ползване. Аз все пак не съм загубил напълно вярата си в правораздаването ни. Пишейки тук се надявах да ми дадете някакъв жокер по казуса. Е, след като не го направихте вие, ще го си го сторя аз - омбудсмана :idea: Какво ще кажете - имам ли някакви шансове? Какво ще кажете ако изнамеря още потърпевши и да зеведем колективен иск? Как да намеря адвокат с опит в подобни технически производства? Някой би ли ме осветлил какви са хонорарите в подобни случаи (на ЛС)? Тук не кореспондирате ли на "лични" :wink:

Re: Отказ на гаранционно обслужване

МнениеПубликувано на: 22 Мар 2013, 19:47
от Pause
Какви вреди претърпяхте ,че да искате обезвреда?
Защо нарушихте гаранционнните условия ,протокола ли искахте да оборите по извънсъдебен ред?
Има една мисъл на Декарт: “Всеки път, когато двама души се придържат към противоположни мнения за едно и също нещо, несъмнено поне единият от тях греши или и двамата не са наясно с истината”. :lol:

Re: Отказ на гаранционно обслужване

МнениеПубликувано на: 28 Мар 2013, 12:14
от alsted
Pause написа:Защо нарушихте гаранционнните условия ,протокола ли искахте да оборите по извънсъдебен ред?
Реших да поема риска и да пробвам да си го оправя сам за да си спестя пари за още половин апаратче. Явно не сте се запознали обстойно със случя. Нещата лъснаха в "движение". Не, че не бях убеден, че нямам вина за въпросния дефект - нито пипам такава карта за пръв път, нито съм се отнесъл с невнимание, нито ми звучи правдоподоно да се счупят метални пластини с пластмасова карта! Според вас трябваше да си дам парите само за да запазя някакви гаранционни права? То се видя какво е гаранционното им обслужване. Как всъщност може да излезе наяве опита им за злоупотреба ако не се "надзърне"вътре? Ами те определено на това разчитат!
Вредата, която претърпях е, че стока в гаранция не работи, отказва ми се гаранционно обслужване като за целта съм баламосван, че повредата е следствие на личната ми некадърност и небрежност.
"Обезвреда" (странна дума за случая - обезвреждат се мини, бомби ... явно сте искали да дакажете "обезщетяване") най-вероятно няма да получа, но не това е най-важното. Искам да повдигна въпроса за липсата на контрол от страна на държавата върху сервизното обслужване изобщо. Знам, че ще кажете, че държавата не е длъжна тъй като не страна в тази сделка (а и във всички подобни). Ами не мога да се съглася. Взима ли си 20% (ДДС)от тази продажба? Колко взима по правило търговеца като надценка - пак толкова. Защо търговеца има някакъв ангажимент към редовността на стоката, а държавата - никаква? Измислена е КЗП. Тяхната работа свършва с проверката дали е изпратена стоката към сервиз. Кой ще защитава потребителя от самия сервиз при необходимост? Те нямали вещи лица. Ами тук се компрометира цялата им същност!
Омбудсман. Той има право на вещи лица, но не се занимавал с частни отношения. Ми да се занимае с КЗП като държавна институция!
Остава частния съдебен иск и съда да назначи вещо лице. При по-тежки случаи някой вероятно ще се възползва от тази възможност. Там обаче сигурно се внимава повече с баламосването. В масовите случаи обаче, явно се разчита на липсата на контрол от страна на държавата и възнамерявам да дам максимална гласност на проблема, тъй като ми се струва, че съвсем не е частен случай.

Re: Отказ на гаранционно обслужване

МнениеПубликувано на: 28 Мар 2013, 14:02
от Pause
http://absurdbg.com/ Може да го пуснете и тук. :D

Re: Отказ на гаранционно обслужване

МнениеПубликувано на: 28 Мар 2013, 16:45
от zirgs
Аз на гаранция на уредите не разчитам. Повечето търговци те бавят с месеци. Отделно си смучат от пръстите как да ти докажат че ти си виновен за повредата и трябва да им заплатиш и без друго некадърния ремонт.

Re: Отказ на гаранционно обслужване

МнениеПубликувано на: 28 Мар 2013, 19:28
от alsted
Ще взема да се оплача тук Изображение
без име.JPG

Re: Отказ на гаранционно обслужване

МнениеПубликувано на: 28 Мар 2013, 21:42
от perper1
alsted написа: Какво наистина би ми струвало? Първоначална такса 50 лв Ако загубиш делото, а пък оня е имал адвокат - плащаш му парите дето ги е дал на адвокатаСъдът ли определя и назначава вещо лице Да? Ищеца заплаща ли експертизата предварително? Да 100-200 лв, но никой не може да ти каже точно колко - колкото му щукне на съдията При евентуален успех този разход ще бъде ли начислен на обвиняемия (сервиз) да ми го възстанови? Да, ама трябва да го поискаш още в началото - като си пишеш молбата Изобщо имам ли някакви шансове и дали си заслужава? Ако имаш време за губене - пробвай

Re: Отказ на гаранционно обслужване

МнениеПубликувано на: 28 Мар 2013, 22:16
от alsted
Благодаря! В общи линии така и си представях нещата. Евентуално един колективен иск би имал по-сериозна тежест, но и своите негативи ... Е, такова е положението у нас, за което никой няма право да изключва собствената си пасивност (поради тънки сметки), като вина. Да, смешно е на повечето четящи, че се пъна да търся правото си за нещо толкова дребно, но гарантирам, че утре когато усетите , че ви "цакат с топла бира" за някоя стотачка в някой (теле-, авто- ...)сервиз, ще си спомните за брожението ми днес. Може би ще пробвам "още едно засилване към следващата вятърна мелница", пробвайки "четвъртата власт" и ще се усмиря съвсем - все пак тук е България :(