Отказ на гаранционно обслужване
Публикувано на: 17 Мар 2013, 18:18
При проблем с поставяне на карта памет в цифров фотоапарат ми беше отказано гаранционно обслужване с мотив: "неправилно боравене ...и счупване на лостови механизми". Предлага ми се извънгаранционно обслужване като си заплатя труд и материали. Понеже бях абсолютно сигурен, че не съм допуснал такова счупване, собственоръчно отворих апарата. Наистина се оказа, че няма такова! В дъното на слота имаше микроскопично парченце от SSD-картата. На входа на слота има лостови механизми, които при неточен габарит възпират проникване. В моя случай, поради отчупеното парченце, точно те просто не са допускали вкарването й. На практика няма никакво счупване, на каквито и да е части. Беше достатъчно да ми кажат да си купя нова SSD-карта. Според мен това е чиста измама и злоупотреба със служебно положение, тъй като напрактика тяхното мнение е меродавно. От КЗП ми отговориха, че са безсилни и да съм си предявил граждански иск ако имам претенци към сервиза. Бих го направил за прекратяване на, допускам, често практикувана злоупотреба, поради фактически монополното мнение на сервиза и практически ниската цена на продукта в сравнение с разходите и ангажиментите по едно дело. Какво наистина би ми струвало? Съдът ли определя и назначава вещо лице? Ищеца заплаща ли експертизата предварително? При евентуален успех този разход ще бъде ли начислен на обвиняемия (сервиз) да ми го възстанови? Изобщо имам ли някакви шансове и дали си заслужава? Тук съм разказал и показал нагледно някои неща по случая.