Ve4e go zadadoh no nqma6e otziv i poneje raz4itam na nqkoi ot foruma molq kajete mi kak da promenq drogeriqta si v apteka. Po dolu e zadaden vaprosa no nikoi ne se otzovava ima li informaciq
pomognete molq vi.
- Дата и час: 12 Дек 2024, 14:00 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Molq pak po moq vapros
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
4 мнения
• Страница 1 от 1
Трябва да отидете при някой архитект който да ви изготви нов проект на помещението съобразно законовите изисквания за аптека.
След като се консултирате с архитекта, ще ви се обясни какво да правите по нататък. Ще ви струва около 1000 - 1500лв. , ако няма сериозни преустройства.
След като се изготвят проектите се представят на така нареченото ХЕИ за одобряване след което те издават разрешение
След като се консултирате с архитекта, ще ви се обясни какво да правите по нататък. Ще ви струва около 1000 - 1500лв. , ако няма сериозни преустройства.
След като се изготвят проектите се представят на така нареченото ХЕИ за одобряване след което те издават разрешение
- Гост
По Вашият въпрос
Първо режимът е разрешителен и компетентен орган в случая е не ИАЛ, а Висшият съвет по фармация към МЗ. На сайта на министерството можете да изтеглите спокойно списъка с необходимите документи и образци от заявления. Второ за - изискваната правоспособност - магистър фармацевт - разрешението е спрямо него и конкретно помещение, както и лекарствените средства и медицинските консумативи, които ще се предлагат в аптеката /наркотични вещества, екстемпорални форми и т.н./. Трето - следва да направите и съответните постъпки пред ИАЛ относно закриването на дрогерията. Процеса на получаване на Разрешение за откриване на аптека ще Ви отнеме от 2-3 месеца и то с квалифицирана помощ. Документите се внасят в нарочно деловодство в МЗ и там се проверяват; там се внасят и последващите документи, свързани с отсраняването на забележките на ВСФ. Ето нещо, което може да Ви ориентира- общ списък на документите, касаещ частните аптеки и тези на общините, и болничните заведения.
ДОКУМЕНТИ, НЕОБХОДИМИ ЗА ОТКРИВАНЕ НА АПТЕКА
1. Заявление по образец - обнародвано в ДВ, бр. 54/2000 г. - Наредба № 8, Приложение № 3 към чл. 8. Подава се от:
физическо лице: фармацевт, който ще бъде и ръководител на аптеката. Съответно всички приложени документи трябва да кореспондират с неговото име и посочения в молбата адрес на аптеката, която ще се открива.
фармацевт, с регистрация по търговския закон, за която се прилагат доказателства за нейното съществуване. Не се допуска фармацевта да кандидатства с регистрация на друго лице. Съответно всички приложени документи кореспондират с името на фармацевта;
от кмета/управителя на общинското дружество
от директора на лечебното заведение за болнична помощ.
Забележка: В заявлението следва да бъдат вписани и данните от личната карта (личен паспорт): серия, номер, дата на издаване и града. Посоченият адрес на местоживеене да съдържа всички данни като: град/село, код, улица/квартал/ж.к./, №, блок, вход, апартамент. Същите точни адресни данни са необходими за изпращане и получаване на уведомителни писма за взетите решения от Висшия съвет по фармация.
2. Нотариално заверено копие от диплома за завършена образователна степен магистър по фармация или помощник фармацевт.
Когато има разминаване в имената в различните документи се представя документ за идентичност на име (от общината се получава удостоверение за идентичност на име или се ползва образец на декларация за идентичност на име).
3. Свидетелство за съдимост на ръководителя на аптеката - оригинал. Срокът на валидност на документа е шест месеца и се оценява към датата на подаване на документите.
4. Удостоверение за трудов стаж - Удостоверение за трудов стаж (препис-извлечение от трудовата книжка), издаден от последния работодател като се посочва месторабота, заемана длъжност, прослужено време и общ трудов стаж като фармацевт. Следва да се има предвид, че когато работодателя или местоработата е фирма, извършваща дейност по реда на ЗЛАХМ се посочват номерата на разрешенията от МЗ за дейността им. Приложеното удостоверение да бъде в оригинал.
5. Медицинско свидетелство на ръководителя на аптеката - заверено с медицински прегледи по кабинети. Документът е с валидност 1 година от датата на издаване и се приема само в оригинал.
6. Декларация по забраните на Закона за лекарствата и аптеките в хуманната медицина (ЗЛАХМ). Формулярът се ползва по приложения образец. Документът е личен и се подписва лично, с което лицето удостоверява, че за декларирани неверни данни носи наказателна отговорност. Представя се в оригинал.
7. Становище на регионалното ръководство на Съюза на фармацевтите в България - представя се оригинал. Адресът, посочен в него следва да кореспондира с посочения в молбата и всички останали документи адрес на аптеката.
8. Нотариално заверено копие на съдебното решение за регистрация по търговския закон на фармацевта, кандидатстващ за откриване на аптека, общинското дружество или на лечебното заведение за болнична помощ. Ако регистрацията е преди повече от шест месеца от датата на подаване на молбата, следва да се представи и Удостоверение за актуалното съдебно състояние - оригинал или нотариално заверено копие.
9. Разрешение за ползване на помещенията, издадено по реда на Закона за устройство на територията или друг заместващ го документ, удостоверяващ разрешаване ползването на помещенията.
10. Заключение за хигиенна оценка на помещенията от ХЕИ. Документът трябва да е на името на фармацевта, подал молбата, в което да фигурира адресът на аптеката, посочен в молбата и всички останали документи, както и дейностите които ще се извършват в нея. Приема се само оригинал.
11. Съгласие на живеещите собственици, когато аптеката се открива в жилищна сграда. Документът съдържа извлечение от протокол на Общото събрание на живеещите в сградата, относно съгласие в съответното помещение да функционира аптеката, като всеки собственик се подписва поименно и това се удостоверява с подпис от домоуправителя. Документът се приема в оригинал.
12. Архитектурен проект на помещенията, одобрен и съгласуван с ХЕИ - прилага се скица на вътрешното разположение на помещенията на аптеката с положен оригинален печат на ХЕИ върху нея, заедно със ситуация (виза) на местоположението на сградата на аптеката и обяснителна записка (без да се прилагат частта за ВиК, електроинсталации и пр.).
13. Документ, удостоверяващ правното основание за ползване на помещенията - договор за наем (съдържащ всички необходими реквизити като срок, наемна цена и пр.), сключен с фармацевта и посочен адрес на аптеката, който кореспондира с адреса в молбата и всички останали документи, копие от нотариален акт за собственост на името на фармацевта или друг документ, удостоверяващ основание за ползване на помещенията. Документът се приема в оригинал или нотариално заверено копие.
14. Ако аптеката е общинска или на лечебно заведение за болнична помощ се прилага и копие от трудовия договор за назначаване на фармацевта за ръководител на аптеката.
Такса: за подаване на молба за откриване на аптека - 1000 лв.
Внимание:За откриване на аптека на лечебно заведение за болнична помощ не се заплаща такса
Сумата се заплаща по банков път.
Платежното нареждане се заверява предварително в счетоводството, след което документите се подават в звеното за административно обслужване на физически и юридически лица и се получава входящ номер.
Справки: За движението на преписката по входящ номер и име на заявителя на молбата за откриване на аптека и получаване на готовите разрешения се правят
на тел.: 93 01 184, 93 01 185
УСПЕХ!!!
ДОКУМЕНТИ, НЕОБХОДИМИ ЗА ОТКРИВАНЕ НА АПТЕКА
1. Заявление по образец - обнародвано в ДВ, бр. 54/2000 г. - Наредба № 8, Приложение № 3 към чл. 8. Подава се от:
физическо лице: фармацевт, който ще бъде и ръководител на аптеката. Съответно всички приложени документи трябва да кореспондират с неговото име и посочения в молбата адрес на аптеката, която ще се открива.
фармацевт, с регистрация по търговския закон, за която се прилагат доказателства за нейното съществуване. Не се допуска фармацевта да кандидатства с регистрация на друго лице. Съответно всички приложени документи кореспондират с името на фармацевта;
от кмета/управителя на общинското дружество
от директора на лечебното заведение за болнична помощ.
Забележка: В заявлението следва да бъдат вписани и данните от личната карта (личен паспорт): серия, номер, дата на издаване и града. Посоченият адрес на местоживеене да съдържа всички данни като: град/село, код, улица/квартал/ж.к./, №, блок, вход, апартамент. Същите точни адресни данни са необходими за изпращане и получаване на уведомителни писма за взетите решения от Висшия съвет по фармация.
2. Нотариално заверено копие от диплома за завършена образователна степен магистър по фармация или помощник фармацевт.
Когато има разминаване в имената в различните документи се представя документ за идентичност на име (от общината се получава удостоверение за идентичност на име или се ползва образец на декларация за идентичност на име).
3. Свидетелство за съдимост на ръководителя на аптеката - оригинал. Срокът на валидност на документа е шест месеца и се оценява към датата на подаване на документите.
4. Удостоверение за трудов стаж - Удостоверение за трудов стаж (препис-извлечение от трудовата книжка), издаден от последния работодател като се посочва месторабота, заемана длъжност, прослужено време и общ трудов стаж като фармацевт. Следва да се има предвид, че когато работодателя или местоработата е фирма, извършваща дейност по реда на ЗЛАХМ се посочват номерата на разрешенията от МЗ за дейността им. Приложеното удостоверение да бъде в оригинал.
5. Медицинско свидетелство на ръководителя на аптеката - заверено с медицински прегледи по кабинети. Документът е с валидност 1 година от датата на издаване и се приема само в оригинал.
6. Декларация по забраните на Закона за лекарствата и аптеките в хуманната медицина (ЗЛАХМ). Формулярът се ползва по приложения образец. Документът е личен и се подписва лично, с което лицето удостоверява, че за декларирани неверни данни носи наказателна отговорност. Представя се в оригинал.
7. Становище на регионалното ръководство на Съюза на фармацевтите в България - представя се оригинал. Адресът, посочен в него следва да кореспондира с посочения в молбата и всички останали документи адрес на аптеката.
8. Нотариално заверено копие на съдебното решение за регистрация по търговския закон на фармацевта, кандидатстващ за откриване на аптека, общинското дружество или на лечебното заведение за болнична помощ. Ако регистрацията е преди повече от шест месеца от датата на подаване на молбата, следва да се представи и Удостоверение за актуалното съдебно състояние - оригинал или нотариално заверено копие.
9. Разрешение за ползване на помещенията, издадено по реда на Закона за устройство на територията или друг заместващ го документ, удостоверяващ разрешаване ползването на помещенията.
10. Заключение за хигиенна оценка на помещенията от ХЕИ. Документът трябва да е на името на фармацевта, подал молбата, в което да фигурира адресът на аптеката, посочен в молбата и всички останали документи, както и дейностите които ще се извършват в нея. Приема се само оригинал.
11. Съгласие на живеещите собственици, когато аптеката се открива в жилищна сграда. Документът съдържа извлечение от протокол на Общото събрание на живеещите в сградата, относно съгласие в съответното помещение да функционира аптеката, като всеки собственик се подписва поименно и това се удостоверява с подпис от домоуправителя. Документът се приема в оригинал.
12. Архитектурен проект на помещенията, одобрен и съгласуван с ХЕИ - прилага се скица на вътрешното разположение на помещенията на аптеката с положен оригинален печат на ХЕИ върху нея, заедно със ситуация (виза) на местоположението на сградата на аптеката и обяснителна записка (без да се прилагат частта за ВиК, електроинсталации и пр.).
13. Документ, удостоверяващ правното основание за ползване на помещенията - договор за наем (съдържащ всички необходими реквизити като срок, наемна цена и пр.), сключен с фармацевта и посочен адрес на аптеката, който кореспондира с адреса в молбата и всички останали документи, копие от нотариален акт за собственост на името на фармацевта или друг документ, удостоверяващ основание за ползване на помещенията. Документът се приема в оригинал или нотариално заверено копие.
14. Ако аптеката е общинска или на лечебно заведение за болнична помощ се прилага и копие от трудовия договор за назначаване на фармацевта за ръководител на аптеката.
Такса: за подаване на молба за откриване на аптека - 1000 лв.
Внимание:За откриване на аптека на лечебно заведение за болнична помощ не се заплаща такса
Сумата се заплаща по банков път.
Платежното нареждане се заверява предварително в счетоводството, след което документите се подават в звеното за административно обслужване на физически и юридически лица и се получава входящ номер.
Справки: За движението на преписката по входящ номер и име на заявителя на молбата за откриване на аптека и получаване на готовите разрешения се правят
на тел.: 93 01 184, 93 01 185
УСПЕХ!!!
- culpa_lata
- Младши потребител
- Мнения: 17
- Регистриран на: 19 Яну 2006, 18:22
4 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта