Recent update

Subscribe to RSS feed

Край на разговорите с предплатени карти с неустановен титуляр до три месеца

ноември 10th, 2009 by victory_77

На 15.09.09г. в ДВ бр. беше публикувана Наредба, съгласно която от догодина няма да бъдат продавани от мобилните оператори предплатини карти на неустановени лица.Съгласно промените до края на настоящата година всички лица, които се ползват от предплатини карти следва да заявят кой е титуляра на съответния номер като представят лична карта.

Вероятно целта на България е свързана от една страна с покриване на европейски стандарти, а от друга до намаляване на злоупотребата с подобни номера.

Опашки от народ ще залеят мобилните оператори, за да регистрират предплатените си карти. Това е изискване на закона и трябва да се случи в 3-месечен срок - от октомври до 31 декември 2009 г. Над 4 млн. са предплатените карти, чиито собственици трябва да обявят личните си данни.
Мярката беше наложена от МВР, за да се противодейства на престъпността, в частност - срещу взривни устройства, които се активират с GSM-и с предплатени СИМ-карти. Сега картите се продават свободно и не може да се проследи собственикът им. Законът предвижда от 2010 г. всеки нов клиент да купува карта срещу лични данни, както и всички настоящи да се регистрират при мобилните оператори. Това означава няколко милиона души да се редят на опашки, алармират операторите. Те очакват много абонати да се откажат от картите си. Хората от селата ще трябва да пътуват до най-близките градове, където телекомите имат офиси и това ще създаде неудобства за тях.
Удължаване на срока за регистриране на картите поискаха от “Мобилтел” и “Глобул”. Срокът за бъде до края на 2011 г., предлага най-големият оператор, както е в Испания. До края на 2010 г. пък е предложението на “Глобул”. Ако притежателите на карти не се регистрират в срок, операторите са длъжни да им спрат телефона. Така се нарушават правата на клиентите, които предварително са платили услугата, гласи становището на “Мобилтел”, внесено в КРС вчера. Правилата са в разрез с интереса на клиентите, смятат телекомите. Регистрацията трябва да става само лично. Това предполага посещение в обект на оператора и загуба на време. От “Мобилтел” предлагат да се предвиди и регистрация по електронен път.

Posted in Сериозно за правото | |

Leave a reply


*
Моля въведете символите от картинката.
Anti-Spam Image